close

bbb.png  

 

其實我也不太清楚這樣翻的意思通不通,不過感覺這首歌在訴說著臥室裡欲望的愛與怨

牽涉到很多宗教的立場,有點難上手啊。

 

A____A 然後這張圖是閒來無事拿滑鼠畫的,我最近真的太忙,如果還用色鉛筆慢慢畫

把證照都荒廢掉我會有嚴重的罪惡感。

 

重點 - 佛羅倫斯的歌聲太棒了XD

 

Florence and the machine (佛羅倫斯機進份子)

Bedroom Hymns 臥室讚美詩

This is a good a place to fall as any 這是一個讓我盡情沉淪的地方
We'll build our altar here
我們將在這兒築起一座祭壇。
Make me your Maria
讓我化為你睡夢中的夢魘
I'm already on my knees
我已準備就緒

You had Jesus on your breath
你那神聖的氣息
And I caught Him in mine
我一把奪去占為己有
Sweating out confessions
痛苦的坦承
The undone and the divine
 骯髒與聖潔的劃分

This is his body, this is his love
這是他的慾望、這是他的愛
Such selfish prayers and I can't enough, oh
如此自私的禱告者,但我無法滿足!

Yeah, I can't get enough 沒錯…,
無法滿足

Spilt bitter tears, I did this for you
為了你,我的雙眸湧動
Spilling over the aisle, the black and the blue
淚水滿堂,無盡的憂慮與痛苦。
The sweetest submission, drinking you in
你一飲而盡,彷彿這是種甜美的順從
The wine and the women, the bedroom hymns
紅酒與女人相伴,吟唱著臥室讚美詩。
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/f/florence_and_the_machine/bedroom_hymns.html ]
'Cause this is body, this is his love
因為這是他的慾望、他的愛
Such selfish prayers and I can't get enough
如此自私的禱告者,但我卻無法滿足

I can't get enough
我無法滿足!
Yeah, I can't get enough
 沒錯,我無法感到滿足!

I'm not here looking for absolution
 我並沒有在找尋一個赦免的方法
Because I've found myself an old solution
 因為我早已覓得了最初的真相
I'm not here looking for absolution
 我並沒有在找尋一個赦免的方法
Because I've found myself an old solution
 只因我早已覓得了最初的真相

This is his body, this is his love
 這是他的慾望、他的愛
Such selfish prayers, I can't get enough
 如此自私的禱告者啊!可我卻無法滿足
This is his body, oh, this is his love
 這是他的慾望、他的愛
Such selfish prayers, I can't get enough
 如此自私的禱告者啊!可我卻無法滿足


arrow
arrow
    全站熱搜

    阿婷’ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()