close

 

 

話說,飢餓遊戲(Hunger Game)目前出現的原聲帶流出了,
我覺得這首歌給人很安定的力量,非常適合飢餓遊戲裡的情境,所以著手翻譯。

 

而且中文預告也出現了,可見為期不遠矣


當戰火連天的時候,最需要的就是這種歌了

 

I remember tears streaming down your face 我還記得淚水滑落你的臉龐
When I said, I'll never let you go 那時我說:「我絕不讓你離開。」
When all those shadows almost killed your light 當所有的希望在陰影下支離破碎時
I remember you said, Don't leave me here alone 我還記得你說:「別讓我獨自承擔」
But all that's dead and gone and passed tonight 但所有的絕望卻在今晚歡欣鼓舞…

Just close your eyes 閉上你的雙眼吧
The sun is going down 太陽就快西沉
You'll be alright 你會沒事的
No one can hurt you now 任何人都無法傷害你
Come morning light 黎明的晨光將至
You and I'll be safe and sound 而我們將會安然無恙

Don't you dare look out your window, darling 親愛的,別擔心窗外的陰影肆虐
Everything's on fire 火焰熊熊燃燒
The war outside our door keeps raging on 戰火連天,在門外憤怒地呼嘯
Hold onto this lullaby 記住這首歌謠
Even when the music's gone 即使樂聲不再悠揚

Just close your eyes 閉上你的雙眼吧
The sun is going down 太陽就快西沉
You'll be alright 而你將會沒事
No one can hurt you now 任何人都無法傷害你
Come morning light 黎明的晨光將至
You and I'll be safe and sound 而你將會安然無恙

Just close your eyes 閉上你的雙眼吧
You'll be alright 你會沒事的
Come morning light, 黎明的晨光將至
You and I'll be safe and sound... 而我們將會安然無恙


arrow
arrow
    全站熱搜

    阿婷’ 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()